Thursday, March 18, 2010

PARUT DI DAHI KU

Pada yg megenali aku,korang pasti tahu bahawa aku mempunyai parut di dahiku

Inilah kisahnye

Kejadian ini berlaku ketika aku darjah enam,di sekolah agama batu arang

Pada mulanye,aku maen kejar2 ngan member aku

Tgah syok maen kejar2,tetibe ade dinding plak kat depan aku

Aku pon terhantukla kat dinding

Tapi mse 2 aku stedy lagy

Tetibe ade member aku jerit:Arrggghhh,kepale luqman bocor!!!!

Pastu aku check kepale aku ade darah

Oleh sebab xnak kecoh2,aku cakaplah dengan bergaya:Wahai sahabatku,jganla kamu beritahu guru,kerane ini luka kecil sahaja,letak plaster,okla

Tapi bile aku tanye balik kat member aku,aku cakap ape mse kepale aku darah,diorang cakap aku menangis sambil menjerit'Waa~darah!!!

Jelesla 2

X lme kemudian,ade ustazah masuk kelas pastu terus bawak aku pegy klinik naik kete

Dalam kete 2,ustazah cakap kat aku supaya jgan tido

Dalam fikiran aku:Baiknye ustazah,mesti dye xnak aku pengsankan,nanti susah nak kejut

Pastu dye sambung lagy:Nnty kotolah kusyen kete ustazah penuh ngan darah

Aku pon dgan bengang terus lap darah aku kat kusyen kete dye,padan muke,hahaha

Akhirnye,aku tibela di klinik

Sampai kat sane,aku nampak ade ayah aku

Dalam fikiran aku:Baiknye ayah,mesti dye nak teman aku mse operationkan

Ayah:Hahahahahahaha,Luqman memang camni,hahahaha

Aku:.........................(sambil menggenggam penumbuk di tangan)

Tapi aku yakin,setiap yg terjadi mesti ade hikmahnye

Hikmah:

1.Aku boleh cite kat member aku yg aku dapat parut 2 mse voldemort cube bunoh aku mse aku bayi(tiru cite harry potter)

2.Aku boleh cite kat member aku yg aku dapat parut 2 mse ade org cube pukol aku ngan helmet,helmet 2 pecah,kepale aku luke siket je

3.Yg penting sekali,aku tau bahawa ayah aku sangat risaukan aku(walaupun dye pegy situ sbab nak gelakkan aku je)huhuhu

5 comments:

smiling_knight said...

sematkan gambar aku

scya lollita said...

wek .
bapak prasan la ko >.<

smiling_knight said...

btolla

khaulah said...

parut?? pakailah bio oil :)

Aimi Zainudin said...

haha..sepanjang2 aku sek..aku tak pernah nmpk parut tu..
and yang jelasnya...

aku tak pernah tahu peristiwa tu..muahaha..
kejam sungguh diri ku ini..

Post a Comment